September 15, 2009

Bangunlah Wahai Sahabat Sayang...

Dengan nama ALLAH yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.

Kunukilkan coretan ini khas buat sahabat seperjuangan Hawa Jamilah...

Terima kasih kerana sudi menjadi sahabat dan juga teman dalam melayari bahtera kehidupan yang hakikatnya bukan mudah untuk kita lalui tanpa kekuatan yang diberikan oleh ALLAH S.W.T. Hidup ini bukanlah sesenang yang kita fikirkan wahai sahabat, bukanlah mudah seperti yang kita bicarakan.

sahabatku,

Maaf andaikata diri ini tidak mampu untuk melunaskan tanggungjawab sebagai sahabat yang baik, maafkanlah diri ini atas kekasaran perilaku, dan bahasa yang kurang enak dipendengaranmu.

sahabat sayang,
ingatlah setiap yang berlaku semuanya atas ketentuan ALLAH S.W.T. Kita sebagai hambanya yang dhaif haruslah akur dengan ketentuan yang telah ditetapkan oleh ALLAH...DIA lebih mengetahui segala-galanya. Namun sahabat, Allah tidak akan mengubah nasib seseorang melainkan kita berusaha untuk mengubahnya.

Sebenarnya sahabat, ujian yang diberikan oleh ALLAH itu adalah untuk melihat ketaatan kita kepada DIA, apakah ianya mencakupi lisan hati dan perbuatan. Ingatlah, ALLAH sentiasa bersama kita. Yakinlah dengan pertolongan ALLAH. Bangunlah dari masa silam yang memeritkan. Binalah satu kehidupan yang baru yang lebih beerti. Mohonlah kekuatan dari ALLAH agar kita bersama-sama mampu untuk menginfaqkan segalanya untuk ISLAM tercinta. Walau ia sukar, namun tidak mustahil, andai kita tidak mampu melakukan semua, jangan pula kita tinggalkan semua.

Hawa Jamilah...
Sahabatku, lakukanlah sesuatu, kami teman-temanmu tidak mampu untuk melakukan apa-apa melainkan segalanya datang dari dirimu sendiri dengan izin ALLAH. Berdoalah kepada yang memberi segalanya agar dibukakan pintu hati kita agar menerima segalanya dengan redha.


Maafkan diri ini wahai sahabat, tiada kata dapat kuungkapkan lagi, tiada perbuatan yang dapat kulakukan, hanya tulisan yang mampu kunukilkan...
لا إله إلاّ الله
إلهاً واحداً و نحن له مسلمون

0 bunga:

Post a Comment

Sampaikan kepadaku walau satu ayat.

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More