December 15, 2010

Sekadar Cetusan Rasa

Alhamdulillah, hari ini sudah 9 Muharam 1432 H...ALLAH, usia kian meningkat, begitu banyak nikmat yg DIA kurniakan. Sesungguhnya, kasih sayang DIA mengatasi segala-galanya.

Saya terfikir dengan apa yang saya pegang, almaklumlah, pengajian akn bermula beberapa hari lagi.Saya rasa bersalah, saya tak mampu menunaikan tanggungjawab dengan baik.Saya sedang mencuba, saya juga sedang mencari kekuatan. Pada DIA saya bermunajat.

Hajat...
Saya ingin sekali ...hmmm, mengasingkan tempat duduk lelaki dan perempuan di kantin dan Cafe...hmm, saya sendiri tak tahu apa yg menghalang saya utk melaksankan perkara tersebut, lemahnya saya...

Saya rasa rimas bila melihat pergaulan bebas antara lelaki dan perempuan. Saya tegaskan, bukannya tidak boleh lansung bergaul! tapi biarlah ada batasan. Jiwa saya sakit, batin saya terseksa setiap kali melihat suasana itu. Ntah, sy sering terfikir, inikah yg akn mendidik anak-anak saya sms mereka di sekolah nnt. Jujur, saya bimbang!

Saya bukanlah baik sangat, namun saya harus tahu, saya akan dipertanggungjawabkan dengan apa yang saya lakukan di dunia ini. Jadi saya harus bersedia untuk menerima apa sahaja yang menyakitkan. Ya, apalah sangat jika saya nak dibandingkan apa yg sy rasa dengan apa yg Rasulullah rasa ketika dakwahnya tidak diterima.



Mmg benar, jalan ini bukanlah ditabur bunga, tp penuh duri, namun jadilah seperti air yg ttp mengalir walau batu menghalangnya. Janji ALLAH adlah pasti. Ya ALLAH berikan sku kekuatan. Saya tahu, saya baru bermula dalam jalan ini, baru bertatih, bantulah saya, tegurlah saya, nasihatilah saya...

Sahabat, hulurkan tangan kalian agar dapat aku capai, agar dapat aku genggam, agar kita dalam satu saff, untuk Islam yang tercinta. Biar perit kita rasa, biar penat dan lelah agar Rasulullah SAW bangga dengan umatnya. Kasihnya pada kita adalah rindu yang menggamit kita pada kematian.

Sekadar cetusan rasa seorang hamba yg dhaif...

لا إله إلاّ اللهإلهاً واحداً و نحن له مسلمون

1 bunga:

hawa jamilah said...

tuhan.......
ku hanya insan biasa
insan kerdil di bumimu
tapi ku tahu aku adalah khalifahmu
ku lakukan semua ini keranamu
tidak sanggup ku pegang amanah ini
kecuali ku ingin memberi sedikit haruman buat agamamu..
ampuni daku
dalam jahil ku bergerak
dalam lemah ku menyusun langkah
ampuni daku andai daku khilaf membawanya
kerana ku tidak mampu melakukan yang terbaik
hanya ini yang mampu kupersembahkan
aku bukan saidina umar yang berani
aku bukan alfateh yang mampu menawan kota besar itu,
aku juga bukan salahuddin yang disegani,
aku tidak sebijak hassan albanna dalam berusrah,
ku juga tidak sekental syekh ahmad yassin...
tapi ku punya matlamat yang sama..
ku hanya insan biasa yang ingin menyebar agama yang luar biasa..
ampuni daku...

Post a Comment

Sampaikan kepadaku walau satu ayat.

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More