November 29, 2009

Sabar itu Indah

salam perjuangan...

Biarpun tajuk entry kali ini tidak ada kena mengena dgn tulisan, namun ia tetap bermakna buat diri ini...

Hampir 2 minggu ana tidak mengupdate blog lantaran mencari nafas baru utk sesuatu yang perlu diteruskan. banyak perkara yang perlu diuruskan utk beberapa pengisian sewaktu cuti...beberapa malam yang lalu, ana sempat ber"ym" dgn syira...dan mlm tersebut mmg mengungkai rahsia hati yang lama tersimpan hampir 6 bulan. Hujan mula turun sehingga tertidur...banyak perkara baru yang ana perolehi dr syira...terima kasih banyak2 ye syira...

Salam aidiladha buat muslimin dan muslimat...aidiladha mengingatkan kita tentang pengorbanan yang telah dilakukan oleh nabi ALLAH Ibrahim, namun sedarkah kita, bahawasanya Nabi Ibrahim telah menyembelih cinta dunianya, Nabi Ibraim lulus ujian cinta dunianya, bagaimana pula dengan kita...waallahua'lam.


Buat hawa jamilah hasani, selamat hari lahir yg ke 21, alhamdulillah, nikmat umur yang ALLAH pinjamkan kepada kita. Walaupun hanya beberapa ketika sahaja kita pernah bersama, namun kebersamaan itu tetap selamnya. I. ALLAH. YA ALLAH, tautkanlah hati2 kami hanya keranaMU. Doaku mengiringimu sahabat, walau mcm mn keadaan sekalipun, sesungguhnya engkau pernah menjadi sahabatku.

Buat adik usrahku, Fairuzah, sanah helwa ya jamilah...smg ALLAH sentiasa merahmati hidupmu, dan juga buat Farhana ( ana ), selamat hari lahir yg ke 20, semoga ana terus istiqamah dalam memperjuangkan ISLAM walau dimana kita berada. " dimana bumi dipijak, disitu Islam dijunjung "

"Apakah manusia itu mengira bahwa mereka dibiarkan (saja) mengatakan: "Kami Telah beriman", sedang mereka tidak diuji lagi?" (Al-Ankabut : 2)


لا إله إلاّ الله
إلهاً واحداً و نحن له مسلمون

0 bunga:

Post a Comment

Sampaikan kepadaku walau satu ayat.

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More