August 9, 2011

alhamdulillah atas segala nikmat yg diberikan. Pelbagai dan bewarna-warni. Yah, sudah masuk minggu ke-6 sy menjalani praktikum disekolah ini. Sedikit pengalaman ditimba sepanjang berada di sini. sikit bukan bermakna tak banyak, tp ia ia bermakna belum cukup untuk sy katakan banyak.

Hari ni, 9 09OS 2011, owh...
saya mengalami masalah sakit pada mata, bukan sakit mata, tP ketumbuhan kecil yg menyebabkan mata membengkak...=) atau istilahnya "ketUmbit"...
malu nak ke sekolah, sakitnya sebenarnya sudah dirasai sejak hr ahad lalu, tp saya tak fikir ia ketumbit, mgkn salah tidur...

semalam, sy ke sekolah, tp dengan keyakinan yg hanya 0.009%...rasa segan nak memandang, sebab bengkaknya jelas nyata.

HARI INI...

peristiwa 1
saya masuk semula ke kelas 4 nilam, iaitu kelas yang sy masih belum berjaya untuk mengawalnya. Air mata saya pernah mengalir taktala saya betul2 tidak dapat mengawal keadaan kelas ini. Hari ini menjadi sejarah apabila mereka datang ke depan kelas selepas kertas soalan dihantar,

saya : kenapa kamu semua datang depan?
mereka : sebab nak tgk mata cikgu...
saya : owh...kenapa ni, teruk sgt ke mata aku...(dalam hati nak tergelak)
saya : ni semua sbb kamu la mata cikgu sakit...
mereka ; hang la buat cikgu...(saling tuduh menuduh)
saya : ok2...duk tempat sume

peristiwa ke 2
sms pulang dr tadarus, bertemu dengan pelajar perempuan 4 nilam juga...

mereka : ustazah, amik la gambar kami
saya : ok, nnt ustazah amik.
mereka : ustazah, kenapa mata ustazah?
saya ; mata ustazah sakit
mereka : ingatkan pakai " mekeup"
saya : aduh, sampai mcm tu depa pk...tp saya tetap rasa nak tergelak...

ni hanya beberapa org yg jujur meluah perasaan, mungkin ada berjuta lagi pandangan murid terhadap saya !

saya tak kisah, itu hak peribadi, tapi mmg sgt kelakar ...sy tersenyum sendirian...=)

3 bunga:

SITI NORATTIQAH HJ AZMAN said...

saya pun tersenyum :)

Alwani Abu Bakar said...

senyum lah selagi mampu...klu tak mampu jg, cubalah sabar, pasti senyuman akan terukuir di bibir...=)

Pena Islah said...

Alam persekolahan ...
kelakar je entry ni ..
:)

Post a Comment

Sampaikan kepadaku walau satu ayat.

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More